Fio bankovní identita funguje nově i pro komunikaci s firmami
Klienti Fio banky mohou využívat Bank iD i pro komerční subjekty. Ušetří tak čas nejen při jednání s úřady, ale třeba i při komunikaci se zdravotními pojišťovnami nebo poskytovateli energií.
Fio banka spustila službu bankovní identity v loňském roce jako jednoduchý a bezpečný způsob, jak využít online služby státu. Nyní mohou klienti stejným způsobem přistupovat i ke službám soukromých firem. V současné době je do Bank iD zapojeno více než 150 komerčních subjektů, a to z oblasti zdravotnictví, energií, telekomunikací a dalších. Elektronickou identitu navíc lidé využijí nejen v online prostředí, ale i ve reálném světě, kde umožňuje nonstop nakupování v některých prodejnách se samoobslužným provozem.
Fio bankovní identitu má nyní aktivní přes 600 tisíc klientů, využilo ji téměř 70 tisíc z nich. Zájem rostl nejvíce v souvislosti s podáváním daňového přiznání, jednorázovým příspěvkem na děti nebo žádostmi o voličské průkazy. V celkovém souhrnu dlouhodobě patří mezi nejoblíbenější služby Portál občana a ePortál ČSSZ. V letošním roce se projevil silný vliv povinných datových schránek pro OSVČ a další subjekty, kterým bankovní identita přináší možnost jednoduššího přihlašování.
„Bankovní identita je nejrozšířenějším prostředkem elektronické identifikace občanů v České republice a způsobů jejího využití rychle přibývá. Jsme proto rádi, že ji můžeme klientům nabídnout v celé šíři. Zároveň do budoucna plánujeme využít její výhody i z druhé strany a umožnit jejím prostřednictvím zájemcům o naše služby opět o něco pohodlnější zakládání účtů,“ komentuje novinku a další plány obchodní ředitel Jan Bláha.
Fio banka, a.s.
Prohlášení