Česky | English
Infomail: fio@fio.cz

Nápověda

Nevíte si rady s Internetbankingem? Potřebujete poradit, jak některé věci fungují?

Pokud si s něčím nevíte rady, připravili jsme pro Vás pár jednoduchých názorných videí, které Vám snad osvětlí nejčastější úskalí

YouTube - Videomanuály

 

Případné odpovědi na další otázky najdete níže:

Jak postupovat v případě ztráty hesla nebo zablokování účtu?

1. Pro zadání hesla při vstupu do aplikace máte pět pokusů. Pokud Vám bude přístup odmítnut, zkontrolujte si prosím, zda máte aktivní českou či anglickou verzi klávesnice, zda pracujete ve správném režimu psaní velkých/malých písmen (klávesa "Caps Lock"), případně jestli máte zapnutou numerickou klávesnici (klávesa "Num Lock").

2.
Jestliže se správné heslo přesto nepodaří zadat, přístup bude v rámci dne na hodinu dočasně zablokován. Tento stav je signalizován nápisem "Přístup zablokován". Po uplynutí blokační lhůty se můžete pokusit o opětovné přihlášení. Blokační lhůtu není možné žádným způsobem zrušit či zkrátit.

3.
Pokud jste heslo zcela zapomněli, můžete navštívit kteroukoli pobočku Fio banky a požádat o vystavení náhradního hesla.

Kontakty na jednotlivé pobočky naleznete zde.

Jak pracovat s vyhledáváním v Internetbankingu?

Vyhledávat v Internetbankingu můžete podle požadovaných slov. Kromě toho můžete využít rozšířené vyhledávání, které najde požadované informace za využití více parametrů než při běžném hledání. Rozšířené vyhledávání dokáže výsledky hledání zpřesnit dle textu nebo částky, zdrojového účtu, protiúčtu, kódu banky, měny, variabilního symbolu, je možné stanovit časový interval i rozpětí částek.

V rozšířeném vyhledávání lze využít následující speciální znaky, které vaše hledání ještě zpřesní:

  • tzn. slovo za znakem + bude/musí být obsaženo ve výsledku hledání
  • –   tzn. slovo za znakem nesmí být obsaženo ve výsledku hledání
  • " " tzn. fráze uvnitř uvozovek " " musí být obsažena ve výsledku vyhledávání
  • AND nebo && zobrazí položky obsahující obě slova
  • OR nebo ||  zobrazí položky obsahující jedno z několika slov
  • NOT nebo ! zobrazí položky neobsahující výraz uvedený za výrazem NOT nebo !
  • // - pokud zadáváte dotaz, ve kterém je lomítko, je potřeba ho do vyhledávání zadat dvakrát (např. pro vyhledání 4/23 je nutné zadat 4//23)

Využít můžete i tyto zástupné znaky:

? tzn. znak sloužící k nahrazení jednoho znaku (např. vyhledávání letopočtu 201? - vyhledá letopočty 2010-2019)

* tzn. znak sloužící k nahrazení jednoho nebo více znaků (pouze při zadání * uprostřed nebo na konci slova, ne na začátku)

Jak zadat platbu do zahraničí?

Při platbě do zahraničí je zpravidla potřeba zadat více údajů než u domácí platby.

Banku příjemce je třeba identifikovat kódem BIC/SWIFT. Tento jedenáctimístný kód jednoznačně identifikuje banku . Pokud Vám příjemce platby sdělil pouze osmimístný kód, pak zpravidla stačí doplnit ho nakonci třemi písmeny X.

Pokud banka v USA nemá vlastní BIC, ale má pouze ABA routing number je nezbytné při zadávání platby uvést do pole „BIC kód/SWIFT“ hodnotu ABAROUTING a do „Zprávy pro příjemce“ uvést ABA routing number, nejlépe i s názvem cílové banky. Bez uvedení těchto údajů nemůže být platba řádně zpracována. Pokud je však americká banka zapojena do SWIFT, nelze platbu zadat pouze s uvedením ABA.

Je třeba zvolit, jakým způsobem budou uhrazeny poplatky za realizaci platby:

  • "vše plátce" – všechny poplatky hradíte vy jako plátce dle ceníku Fio banky, včetně poplatků banky příjemce, popř. dalších zprostředkujících bank. Příjemce platby nehradí žádné poplatky.
  • "vše příjemce" – všechny poplatky uhradí příjemce platby. Vy nehradíte žádné poplatky.
  • "každý své bance" – vy platíte poplatky dle ceníku Fio banky, příjemce platby hradí poplatky své banky, případně dalších zprostředkujících bank.

V některých případech jsou poplatky zprostředkujících bank strženy z převáděné částky, proto příjemce může obdržet platbu sníženou o poplatek. Při převodech v měnách v rámci zemí EU/EHP je možné zadat pouze poplatkovou dispozici "každý své bance".

Dále je třeba uvést úplné údaje o příjemci platby. V polích se nesmí používat diakritika a tyto znaky: * : ? ! " _ % ^ $ # @ ~ = +   Čárky oddělující slova, tečky, lomítka a pomlčky se v textu používat mohou.

U zahraničních plateb je nutné místo "&" zadat do pole AND a jestliže jsou údaje příliš dlouhé a nevejdou se do určeného pole, pokračujte vždy v poli následujícím (v pořadí Jméno příjemce -> Ulice příjemce -> Město příjemce -> Zpráva pro příjemce).

Při neúplném či chybně uvedeném názvu příjemce může banka příjemce platbu odmítnout a vrátit vám ji, čímž mohou vzniknout dodatečné náklady.

Jak zrušit termínovaný vklad nebo převést peníze z TVO k datu obnovy?

V internetbankingu můžete termínovaný vklad zrušit pouze k datu obnovy. Toto datum se automaticky vyhledá a je-li datum obnovy právě dnes, bude účet zrušen okamžitě.

Pokyn ke zrušení účtu naleznete na stránce „Informace o účtu“. Před podáním pokynu ke zrušení účtu nejprve zkontrolujte a případně upravte „Dispozice se zůstatkem“. Po zrušení účtu již nelze dispozici změnit.

Pro zrušení TVO mimo datum obnovy je třeba podat mimořádnou výpověď účtu. V takovém případě se, prosím, obraťte osobně na libovolnou pobočku.

Pokud chcete zadat pokyn k převodu prostředků z TVO, musí na účtu zůstat alespoň minimální zůstatek (3 000 Kč/100 EUR/100 USD). Peníze lze převést pouze příkazem s datem splatnosti odpovídajícím datu obnovy TVO (naleznete jej na stránce Informace o účtu), jinak bude převod zamítnut.

Nedorazila vám při autorizaci transakce push notifikace?

Pokud vám při autorizaci transakce nedorazí push notifikace (oznámení zobrazující se přímo na obrazovce mobilu, které vás po kliknutí přenese do mobilní aplikace), můžete pokyn potvrdit i bez ní – přihlásíte se do Smartbankingu, kde pokyn čekající na potvrzení uvidíte a můžete kliknutím schválit.

Při potvrzování pokynu podaného z Internetbankingu můžete také ve spodní části formuláře zvolit u textu „Nepřišla vám push notifikace?“ možnost „zaslat znovu“.

Pokud se vám push notifikace nezobrazují opakovaně, zkontrolujte prosím, zda je nemáte vypnuté:

  • Android: Otevřete Nastavení svého telefonu, z nabídky Aplikace vyberte Fio banka. V sekci Oznámení zapněte možnost Zobrazit oznámení, případně pomocí zaškrtávacích políček vyberte, které typy oznámení chcete povolit (autorizační push notifikace najdete pod názvem „3D Secure“ pro platby kartou na internetu a „Pokyny“ pro pokyny zadané v IB).
  • iOS: Otevřete Nastavení svého telefonu, v sekci Oznámení vyberte aplikaci Fio banka a použijte volbu Povolit oznámení.

Pozn.: Pojmenování položek menu se může mírně lišit podle typu telefonu.

Pro využívání push notifikací potřebujete připojení k internetu (stejně jako při využívání Smartbankingu). Pokud jste mimo dosah internetového připojení, můžete při potvrzování pokynů z Internetbankingu využít záložní způsob autorizace prostřednictvím SMS nebo offline autorizace QR kódem (tyto možnosti opět naleznete ve spodní části pokynu).

V případě, že vám způsob autorizace nevyhovuje, můžete si ho změnit v Nastavení aplikace Internetbanking i Smartbanking.

Pokud jste odpověď na svoji otázku nenašli, napište nám přes službu Fio servis ve svém Internetbankingu, rádi vám odpovíme.  Další často kladené otázky naleznete ve FAQ.


e-Broker

Přihlásit se | Založit demo

Internetbanking

Přihlásit se | Založit demo

Smartbanking

Stáhnout | Jak aktivovat

Pobočky a bankomaty

Mapa ČR
Facebook Twitter YouTube
Twitter LinkedIn

Devizové kurzy

NákupProdej
EUR24,6207925,98721
USD23,3675624,66444
GBP29,5543831,19462
CHF26,4339727,90103
PLN5,673565,98844

Kompletní informace zde