Česky | English
Infomail: fio@fio.cz

Úvod > O nás > FAQ

Často kladené otázky - FAQ

Zde jsme pro vás připravili odpovědi na nejčastěji kladené otázky. Sekce je rozdělena na odpovědi týkající se bankovních služeb a odpovědi týkající se investičních služeb.

Bankovní služby

Investiční služby


Internetbanking

1. Jak mám v Internetbankingu zadat převod peněz z Běžného účtu na Fio konto? A jak mám zadat převod peněz z Fio konta na Běžný účet?

V záložce "Poslat peníze" zvolte možnost "Převod mezi mými účty". Tento typ převodu použijte vždy, když chcete převádět peníze mezi svými účty ve Fio bance.

2. Chtěl bych zaslat finanční prostředky prostřednictvím internetového bankovnictví na Slovensko. Účet mám veden pouze v měně CZK, ale potřeboval bych odeslat měnu EUR. Existuje způsob jak zaslat finanční prostředky na Slovensko a vyhnout se přitom poplatkům, které se běžně účtují při převodech do zahraničí?

Ano, stačí v Internetbankingu zadat Platbu do SR (Poslat peníze - Platba do SR). V tomto formuláři pouze vyplníte cílový účet ve formátu IBAN a částku. Ostatní údaje nejsou povinné. Příchozí i odchozí platby mezi ČR a Slovenskem jsou zdarma. Bližší informace o česko-slovenském platebním styku najdete zde.

3. Je možné zrušit zadaný a neautorizovaný (SMS kódem nebo el. klíčem) jednorázový příkaz k úhradě?

V případě, že si nepřejete některý ze zadaných příkazů realizovat, jednoduše necháte vypršet platnost tohoto pokynu a nebudete ho již dále autorizovat (SMS kódem nebo el. klíčem).

4. Je možné stornovat převodní příkaz, který je již autorizovaný?

Pokud ještě nenastalo datum splatnosti, je možné platbu stornovat přímo v internetovém bankovnictví. Záložka "Přehledy > Pohyby na účtu - Zruš pokyn (symbol křížku)". V případě, že již nastal den splatnosti pokynu a platba nebyla doposud vyexportována, může být zrušena pouze bankou (na základě osobní návštěvy pobočky či prostřednictvím služby Fio servis v Internetbankingu). Storno doposud nevyexportované platby je zpoplatněno dle Ceníku finančních operací a služeb.

5. Je možné vytvořit hromadný příkaz k úhradě?

Ano, v záložce "Poslat peníze" naleznete pokyn k hromadnému převodu.

6. Zadal jsem 7 jednorázových příkazů aniž bych je autorizoval. Nyní bych chtěl všechny příkazy autorizovat pouze jedním autorizačním SMS kódem (el. klíčem). Je to možné?

Ano, v záložce "Přehledy" je k dispozici možnost hromadné autorizace pokynů - vytvoření dávky, pro kterou je následně zaslána jedna autorizační sms nebo je jako celek předložena aplikaci Fio-podpis (dle Vašeho nastavení způsobu autorizace). Dávkově lze autorizovat dva a více pokynů současně, a to pokyny k převodu peněz, případně rušící pokyny k nim.

K vytvoření dávky jsou na stránce „Přehled převodů" k dispozici dva ovládací prvky. Ve sloupci "Akce" checkboxy pro označení dosud neautorizovaných příkazů a v záhlaví sloupce „Akce" ikonka pro odeslání pokynu k vytvoření dávky.

7. Mám zadaný trvalý příkaz, ale na účtu nemám dost peněz. Co se stane?

V případě, že máte nastavený trvalý příkaz a na účtu nemáte dostatek prostředků, trvalý příkaz se odloží do odpoledních hodin a vyčkává, zda se na účtu nenavýší zůstatek tak, aby mohl být proveden. Pokud ani v průběhu této doby není na účtu dostatek peněz k jeho odeslání, neprovede se. Pro odeslání platby je tedy třeba poté zadat jednorázový příkaz k úhradě. Následující měsíc se trvalý příkaz opět aktivuje a provede se (v případě, že bude na účtu dostatek prostředků).

8. Je možné automaticky kontrolovat příchozí platby na libovolný účet? Potřeboval bych v našem účetním systému automaticky párovat příchozí platby.

V internetovém bankovnictví jsou k dispozici funkce ABO import a GPC export, které jsou kompatibilní s účetními programy.

V internetovém bankovnictví je rovněž záložka "Nastavení - SMS a e-mailová upozornění". Na této záložce je možné nastavit nejrůznější podmínky, při kterých bude automaticky odeslána informace na mobilní telefon nebo e-mail - dle zvolené dispozice. SMS zpráva odesílaná na mobilní telefon je zpoplatněna dle ceníku, e-mail je odesílán zadarmo.

9. Pravděpodobně jsem zapomněl heslo pro přihlášení do aplikace, co mám dělat? Několikrát jsem jej zkoušel zadat a účet se zablokoval.

Pro zadání hesla při vstupu do aplikace máte pět pokusů. Pokud Vám bude přístup odmítnut, zkontrolujte si prosím, zda máte aktivní českou či anglickou verzi klávesnice, zda pracujete ve správném režimu psaní velkých/malých písmen (klávesa "Caps Lock"), případně jestli máte zapnutou numerickou klávesnici (klávesa "Num Lock").

Jestliže se správné heslo přesto nepodaří zadat, přístup bude v rámci dne dočasně zablokován. Tento stav je signalizován nápisem "Přístup zablokován". Po uplynutí blokační lhůty se můžete pokusit o opětovné přihlášení. Blokační lhůtu není možné žádným způsobem zrušit či zkrátit.

Pokud jste heslo zcela zapomněli, navštivte kteroukoli pobočku Fio banky a požádejte o vystavení náhradního hesla.

Upozornění: V zájmu co nejvyššího stupně zabezpečení účtu není možné náhradní heslo předat jinou formou než osobní návštěvou na některé z poboček.

10. Odesílatel zadal v odchozí platbě "Zprávu pro příjemce". Kde ji uvidím v internetovém bankovnictví?

Zpráva pro příjemce je volitelně zobrazovaná položka. V případě, že ji v aplikaci nevidíte, je potřeba změnit nastavení záložky "Přehledy - Pohyby na účtu". Na horní navigační liště naleznete odkaz "Nastavení", zde jsou vidět všechny volitelně zobrazované sloupce. Zaškrtunutá pole označují sloupce, které se v této záložce aktuálně zobrazují.

11. Jak mohu pojmenovat / přejmenovat účet pro lepší orientaci?

V internetovém bankovnictví naleznete záložku "Informace o účtu". V levé části obrazovky vidíte Název účtu a vedle názvu (Vašeho jména) vidíte ikonu tužky, kliknutím na ní můžete název účtu měnit.

12. Jak je možné vytisknout / uložit výpis z účtu?

Výpis z účtu je možné vytisknout přímo v internetovém bankovnictví, popřípadě vygenerovat ve formátech *.csv a *.gpc. Rovněž je možné požádat o výpis na kterékoliv pobočce, přičemž tento výpis bude opatřen razítkem a podpisem.

13. Existuje limit na odchozí platby prostřednictvím internetového bankovnictví?

Maximální výše odchozí platby zadané v aplikaci internetbanking není omezena. Výjimkou jsou prioritní platby, jejichž výše je omezena na 2 000 000 Kč.

14. Je možné posílat některé platby bez nutnosti autorizace?

Ano, bez potvrzení autorizační SMS zprávou a/nebo elektronickým klíčem lze posílat:

  • platby mezi vlastními účty
  • platby menších částek
  • platby na vámi vybrané účty

15. Jak si platby bez nutnosti autorizace nastavím?

Pro platby mezi vlastními účty a drobné platby si tuto možnost můžete zvolit v Nastavení v Internetbankingu, v záložce Autorizace. Nastavení plateb bez autorizace musíte v Internetbankingu autorizovat, zrušení tohoto nastavení lze provést bez autorizace. Platby na vámi vybrané účty nastavíte jednoduše pomocí šablon, viz níže.

16. Mám nastavené platby bez autorizace. Rád bych ale i nadále autorizoval/a všechny platby SMSkou či elektronickým klíčem.

Samozřejmě, že je možné toto nastavení vypnout. Můžete tak učinit v Nastavení v Internetbankingu, v záložce Autorizace. Ve vašem případě vidíte ve sloupci stav "nepožadovat", klikněte na "změnit" a požadavek potvrďte stisknutím tlačítka Odeslat. Tento pokyn nemusíte autorizovat.

17. Co přesně znamená "platba menších částek"?

Funguje to obdobně jako bezkontaktní platby kartou, kdy do 500 Kč nezadáváte PIN. Limit 500 Kč jsme stanovili pro začátek a je možné, že ho časem upravíme. Takových plateb můžete zadat maximálně pět za sebou, a to v součtu do 2000 Kč, pak už po Vás u šesté takové platby budeme z bezpečnostních důvodů vyžadovat jednorázové ověření. 

18. Co si mám představit pod pojmem "platby na vámi vybrané účty"?

Posíláte peníze často někomu z rodiny anebo zadáváte opakovaně platbu na nějaký známý účet? Pak si jednoduše z takové platby vytvoříte šablonu, poprvé ji autorizujete a další platby dle této šablony už provádíte bez ověření. V sekci Šablony si můžete jako tzv. podepsané nastavit i ty šablony, které jste vytvořili dříve.

19. Jak tyto platby fungují?

Při vytváření nové šablony je primárně nastaveno, že se šablona uloží jako "Podepsaná", nebudete ji tedy muset při každém dalším použití znovu a znovu autorizovat.

  • Vyplněním hodnoty v poli Částka nastavíte měsíční limit pro platby na daný účet - pokud pole Částka nevyplníte, měsíční limit není stanoven. Jestliže měsíční limit překročíte, bude pro takovou platbu vyžadována autorizace.
  • Pokud u šablony neuvedete Zdrojový účet, můžete šablonu bez autorizace využít z každého účtu, ke kterému máte oprávnění. Pokud jste zdrojový účet vyplnil/a, bude tato šablona zpřístupněna všem osobám, které mají oprávnění k tomuto účtu. Pro možnost provádět platby bez autorizace všemi uživateli této šablony, musí tuto šablonu podepsat každý uživatel této šablony. Pokud kterýkoliv z těchto uživatelů šablonu změní, všem uživatelům se podepsání šablony zruší.

20. Mohu toto nastavit i u již vytvořené šablony?

Ano, v seznamu šablon vidíte, zda je šablona podepsaná či nikoliv. Ve sloupci Akce pak můžete vaší šablonu podepsat - klikněte na symbol fajfky v kolečku, potvrďte tlačítkem Odeslat a pokyn autorizujte. Stejným způsobem můžete toto nastavení i zrušit.

21. Co když zadám platbu na známý účet bez využití šablony?

Pokud máte nastavený dostatečně vysoký (nebo žádný) limit pro platbu na tento účet, nebude nutné platbu autorizovat. Možnost realizovat platby bez autorizace se tak vztahuje i na platby, jejíž parametry jsou shodné s parametry podepsané šablony. Odlišné mohou být pouze údaje v polích Částka, Měna a Poznámka, vše ostatní musí být totožné s podepsanou šablonou.

Smartbanking

1. Zapomněl jsem heslo pro přístup do Smartbankingu a PIN pro podepisování plateb, co mám dělat?

V globálním nastavení Vašeho internetového bankovnictví klikněte na záložku "Globální nastavení". V dolní části stránky naleznete položku "Změna hesla a PINu", kde můžete provést změnu Vašich údajů.

V případě, že jste zde nenašli odpověď na Vaší otázku, neváhejte kontaktovat svou pobočku, nebo námmůžete Váš dotaz zaslat prostřednictvím on-line formuláře.

Pobočky a bankomaty

Mapa ČR
Facebook Twitter YouTube
Twitter LinkedIn

Devizové kurzy

NákupProdej
EUR25,0555526,34046
USD22,2816723,42433
GBP28,9828530,46916
CHF21,9950223,12298
PLN5,851956,15206

Další měny


Tyto stránky používají cookies. Setrváním na těchto stránkách souhlasíte s jejich používáním. Další informace X