Česky | English
Infomail: fio@fio.cz

Úvod > O nás > Časté dotazy

Často kladené otázky - FAQ

Zde jsme pro vás připravili odpovědi na nejčastěji kladené otázky. Sekce je rozdělena na odpovědi týkající se bankovních služeb a odpovědi týkající se investičních služeb.

V případě, že jste zde nenašli odpověď na vaši otázku, neváhejte kontaktovat svou pobočku přes službu Fio servis ve svém Internetbankingu nebo Smartbankingu, nebo nám můžete dotaz zaslat prostřednictvím on-line formuláře.

Bankovní služby

Investiční služby


e-Broker

1. Proč nemohu odeslat cizí měnu z mého obchodního účtu elektronicky v aplikaci e-Broker?

Převod zahraniční měny lze provést výhradně osobně na kterékoliv pobočce Fio banky, případně telefonicky na tzv. povolené bankovní účty, které jste uvedl/a v komisionářské smlouvě, popřípadě v dodatku ke komisionářské smlouvě. Pro telefonický převod je nezbytné znát Vaše telefonické heslo.

Další možností je zřízení běžného bankovního účtu v příslušné měně (EUR, USD) a jeho následné přidání mezi povolené bankovní účty (osobně na kterékoliv pobočce). Na takto povolené účty vedené Fio bankou, je následně možné převádět i cizoměnové finanční prostředky bezhotovostně, prostřednictvím elektronické aplikace e-Broker. Z těchto běžných bankovních účtů je možné bezproblémově, prostřednictvím internetového bankovnictví Fio banky, převádět finanční prostředky kamkoliv.

2. Pravděpodobně jsem zapomněl heslo pro přihlášení do aplikace, co mám dělat? Několikrát jsem jej zkoušel zadat a účet se zablokoval.

Při chybném zadání hesla se ihned nad kolonkou "Uživatelské jméno" objeví odkaz "Zapomněli jste heslo?". Pod tímto odkazem naleznete potřebné informace k odblokování účtu.

Smartbroker

1. Jak aktivovat mobilní investiční aplikaci Smartbroker? 

a)    Jednoduše na mobilu: Po stáhnutí vás naše mobilní aplikace na úvodní obrazovce přesměruje na přihlášení do e-Brokera a procesem Vás provede.
b)    Aktivace na PC a mobilu: Proces zahájíte pomocí e-Brokera v sekci Globální nastavení v horním menu a poté ho dokončíte v mobilu.

2. Zapomněl/a jsem heslo, co mám dělat?

Pokud jste zapomněl heslo do aplikace nebo PIN pro autorizaci transakcí, je nutné aplikaci deaktivovat v Globálním nastavení (v sekci Účet pod ikonou posuvníku vlevo nahoře), případně zvolit možnost „odebrat zařízení“ v Globálním nastavení e-Brokera. Poté aplikaci znovu aktivujete a v rámci procesu zvolíte nové přihlašovací údaje. Pro větší pohodlí můžete pro přihlášení i autorizaci transakcí využít také biometrii (otisk prstu, pohled na obličej).

3. Kde můžu řešit otázky ke svým účtům nebo posílat zpětnou vazbu?

Pokud máte jakýkoliv dotaz nebo podnět, napište nám prosím zprávu pod symbolem obálky v levém horním rohu.

4. Jak můžu v aplikaci nakupovat/prodávat investiční nástroje?

Investiční nástroj si najdete například pomocí vyhledávací pole s lupou a kliknutím se dostanete na jeho detail, kde máte možnost podání pokynu. Na formuláři pokynu vyberete směr (Nákup, Prodej) a typ pokynu (Limit, Market… viz popis dále), zadáte množství, cenu, platnost a případné další parametry (Měna pro vypořádání, Moje poznámka, v USA i Extended hours). Nákup nebo prodej je pak otázkou několika vteřin.

5. Co znamenají jednotlivé typy pokynů?

Výchozím pokynem je Limit, což je pokyn zadaný s tzv. "Limitní cenou". V případě nákupního pokynu jde o nejvyšší cenu, za kterou je ještě ochoten uskutečnit nákup, v případě prodejního pokynu nejnižší cenu, za kterou je ještě ochoten uskutečnit prodej.

Zvolíte-li pokyn Market, zadáváte nákup nebo prodej požadovaného množství cenných papírů za aktuálně nejvýhodnější kurz (nejlepší nabídku/poptávku) v době doručení pokynu na trh – bez omezení ceny.

V aplikaci najdete inteligentní pokyny, které vám umožní maximalizovat zisk a minimalizovat případné ztráty.

Stoploss je inteligentní pokyn, který umožňuje prodávat a nakupovat cenné papíry na předem stanovených cenách. Nejčastěji se používá v případě, kdy se investor snaží dopředu pojistit proti větším ztrátám, než které je ochoten akceptovat, nebo v případě, kdy chce nakupovat až od předem stanoveného kurzu.

Stoploss Limit se od pokynu Stoploss Market liší tím, že u něj můžete zadat rovněž limitní cenu, za kterou jste ještě ochotni obchod realizovat.

Zjistěte více o dalších inteligentních pokynech.

6. Jak zapnu streamovaná data a kolik stojí? 

V Smartbrokeru si můžete zapnout streamovaná data v sekci Účet > Globální nastavení (pod ikonou posuvníku vlevo nahoře). Streamovaná data můžete využít v rámci online režimu i režimu zpožděných dat. 
Online data lze zapnout/vypnout v e-Brokerovi. Poplatky za online kurzy a stream najdete v ceníku, část (T).

7. Co je investiční dotazník a k čemu slouží?

Před prvním podáním obchodního pokynu je potřeba vyplnit investiční dotazník, který nám v závislosti na zvolených službách pomůže stanovit váš investiční profil pomocí otázek zaměřených na vaše znalosti a zkušenosti v oblasti investic, finanční zázemí, investiční cíle a očekávání, ESG preference a další. Najdete ho aktuálně v e-Brokeru, Smartbankingu nebo Internetbankingu, do Smartbrokera ho doplníme v některé z dalších aktualizací. Samozřejmě ho můžete vyplnit i na pobočce.

8. Kam poslat peníze a kde uvidím, kolik mohu investovat?

Bankovní spojení najdete ve smlouvě, číslo obchodního účtu pro investování můžete zkopírovat i z aplikací (s doplněním kódu banky 2010). Stav prostředků zjistíte v sekci Účet. 

Pokyn k převodu prostředků z obchodního účtu pro investování lze aktuálně zadat z e-Brokera nebo osobně na pobočce (do aplikace bude tato funkce přidána později).

9. Kde nakoupím podílové listy a investiční akcie Fio fondů?

Aktuálně ve Smartbrokeru není možné nakoupit podílové listy ani investiční akcie Fio fondů. Tuto možnost najdete v e-Brokeru, ve Smartbankingu nebo Internetbankingu. A brzy také v jedné z dalších verzí Smartbrokera.

V případě, že jste zde nenašli odpověď na Vaší otázku, neváhejte kontaktovat svou pobočku, nebo nám můžete Váš dotaz zaslat prostřednictvím on-line formuláře.

e-Broker

Přihlásit se | Založit demo

Internetbanking

Přihlásit se | Založit demo

Smartbanking

Stáhnout | Jak aktivovat

Pobočky a bankomaty

Mapa ČR
Facebook Twitter YouTube
Twitter LinkedIn

Devizové kurzy

NákupProdej
EUR23,5389924,97001
USD20,1247721,34823
GBP26,9075928,54341
CHF25,1670026,69700
PLN5,565045,90336

Kompletní informace zde