Česky | English
Infomail: fio@fio.cz

Úvod > O nás > Časté dotazy

Často kladené otázky - FAQ

Zde jsme pro vás připravili odpovědi na nejčastěji kladené otázky. Sekce je rozdělena na odpovědi týkající se bankovních služeb a odpovědi týkající se investičních služeb.

Bankovní služby

Investiční služby


Ostatní

1. Změnil/a jsem adresu trvalého bydliště. Jakým způsobem tuto změnu mohu oznámit?

Oznámit změnu adresy trvalého bydliště je možné výhradně osobně na kterékoliv pobočce Fio banky. Při změně adresy trvalého bydliště dochází rovněž k vydání nového občanského průkazu a tudíž ke změně čísla občanského průkazu. Jakmile obdržíte nový občanský průkaz, je potřeba o této skutečnosti informovat kteroukoliv pobočku Fio banky a podepsat dodatek o změně osobních údajů.

2. Chtěl/a bych provést změnu korespondenční adresy. Jakým způsobem to mohu udělat?

Korespondenční adresu si můžete jednoduše změnit ve svém Internetbankingu, a to v Nastavení v záložce Osobní údaje. Korespondenční adresa slouží k zaslání platební karty či výpisů z účtu. Stejně snadno si můžete změnit i kontaktní e-mail či telefon, na kterém vás v případě potřeby můžeme kontaktovat. Úpravu všech těchto údajů můžete provést také na kterékoliv z našich poboček.

3. Chtěl bych založit spořící účet pro dítě, kterému jsou teprve 2 roky. Je to možné?

Nezletilé osobě je možné zřídit klasický osobní účet, který má pouze určitá zákonná omezení. Smlouva o účtu se zřizuje na nezletilou osobu jménem zákonného zástupce, přičemž veškeré úkony (zřízení, změna či ukončení smluvního vztahu, podání pokynů apod.) činí zákonný zástupce jménem nezletilé osoby a vše stvrzuje svým vlastnoručním podpisem.

Nezletilé osobě je možné zřídit přístup do internetového bankovnictví bez možnosti autorizace pokynů (pouze k nahlížení). Nakládání s finančními prostředky na účtu nezletilé osoby je povoleno pouze zákonnému zástupci a to výhradně osobně na kterékoliv pobočce Fio banky (s účtem nezletilého není možné žádným způsobem nakládat on-line). Nezletilá osoba není oprávněna provádět hotovostní výběry na pobočkách.

Nezletilá osoba může požádat i o vydání platební karty, přičemž žádost o vydání platební karty podepisuje zákonný zástupce (za majitele účtu). Nezletilá osoba však nemůže platební kartu aktivovat přes internetové bankovnictví, PIN je proto zasílán výhradně korespondenčně. Každá žádost o platební kartu pro nezletilou osobu bude posuzována individuálně, minimální věková hranice pro podání žádosti o platební kartu je 8 let.

4. Jak jsou pojištěny vklady u Fio banky?

Vklady jsou pojištěny dle zákona č. 21/1992 Sb.. Pojištění je vázáno vždy na rodné číslo (nikoliv na jednotlivé účty vedené na jedno rodné číslo). Aktuálně je toto pojištění ve výši 100 % z vkladu, maximálně však do částky 100 000 EUR.

5. Jak si bankovní identitu zřídit?

Službu vám aktivujeme automaticky po jejím plném spuštění. Hlavní podmínkou pro aktivaci služby je, že jsme se spolu alespoň jednou osobně potkali na některé z našich poboček nebo s naším kurýrem. V opačném případě je nejprve potřeba se u nás zastavit.

6. Jak to vlastně funguje?

S bankovní identitou se můžete přihlašovat k službám státu či soukromých subjektů, uzavírat u nich nové smlouvy, využívat služby atd. To vše bez návštěvy jejich poboček nebo úřadů. Kdekoliv uvidíte možnost využít bankovní identitu, vyberete si tuto možnost prostřednictvím Fio banky a dále se přihlásíte svými údaji, jaké používáte u nás. Následně dojde ještě k ověření prostřednictvím SMS zprávy nebo push notifikací přes Smartbanking.

A nyní můžete u vybraného partnera (státu nebo jiného subjektu) vyřídit vše, co potřebujete. Online, jednoduše a bezpečně.

7. K čemu mohu bankovní identitu využívat?

Bankovní identita již nyní umožňuje přístup k různým službám státu, například na Portálu občana či u jiných soukromých subjektům – poskytovatelé energií, pojišťovny, atd. Aktuálně zapojené firmy najdete zde

8. Nejsem klient Fio banky a mám zájem o bankovní identitu zřízenou online

Účet si u nás můžete zřídit i na dálku a když ho založíte pomocí kurýra, budete ho mít rovnou i s bankovní identitou. Formulář pro založení účtu naleznete zde https://www.fio.cz/onlineSmlouva.php.

9. Je bankovní identita bezpečná?

Bezpečnost je u vašich financí naší prioritou a proto i bankovní identita využívá stejné zabezpečení  náš Internetbanking nebo Smartbanking. Stejně tak je zabezpečeno nakládání s vašimi osobními údaji. Ze zákona nemůžeme s vašimi osobními údaji nakládat bez Vašeho souhlasu.

10. Nemám o bankovní identitu zájem

Samozřejmě, to respektujeme. Službu si po jejím spuštění budete moci vypnout přímo v Internetbankingu. Pokud již nyní víte, že službu vůbec nechcete aktivovat, napište nám Fio servis a my vám ji ani aktivovat nebudeme. Pokud byste si to rozmysleli, aktivace je následně možná pouze na pobočce.

11. Cizinci a bankovní identita

bankovní identitu mohou samozřejmě využívat i cizinci. Ti musí mít alespoň jeden doklad vydaný českou státní autoritou a evidovaný v Registru obyvatel. Zpočátku jsou v Registru obyvatel evidovány pouze doklady tzv. elektronicky čitelné. V průběhu roku 2022 mají být v Registru obyvatel také doklady, které nejsou elektronicky čitelné - a teprve tehdy bude možné na takové doklady vydat bankovní identitu.

V případě, že jste zde nenašli odpověď na Vaší otázku, neváhejte kontaktovat svou pobočku, nebo nám můžete Váš dotaz zaslat prostřednictvím on-line formuláře.

e-Broker

Přihlásit se | Založit demo

Internetbanking

Přihlásit se | Založit demo

Smartbanking

Stáhnout | Jak aktivovat

Pobočky a bankomaty

Mapa ČR
Facebook Twitter YouTube
Twitter LinkedIn

Devizové kurzy

NákupProdej
EUR23,7606625,07935
USD20,9224122,08359
GBP28,4179229,99508
CHF22,8309524,09805
PLN5,246905,53810

Kompletní informace zde


Tyto stránky používají cookies. Setrváním na těchto stránkách souhlasíte s jejich používáním. Další informace X