#SpoluProtiKyberhrozbám
Bezpečnost je v dnešní digitální době klíčovým aspektem našeho každodenního života. Každý den na nás číhají různé online hrozby, které mohou ohrozit naše finanční prostředky, osobní údaje a dokonce i naši identitu.
Chraňte svoje finance před nástrahami online podvodů. Naučte se společně s námi rozpoznat jednotlivé útoky a způsoby, kterými se podvodníci od vás snaží vylákat citlivé údaje.
Máte podezření, že jste se stali obětí podvodu? Ihned nás kontaktujte.
- Pro bezpečné přihlášení do Internetbankingu zadejte napřímo adresu ib.fio.cz do adresního řádku prohlížeče.
Aktuálně
Portál Identity občana, který umožňuje vyřizovat státní agendu jednoduše a pohodlně online s Fio bankovní identitou, přechází ze současné domény identitaobcana.cz na novou: identita.gov.cz. Nová jednotná doména má zajistit nejen lepší orientaci v online světě státní správy, ale i zvýšení kybernetické bezpečnosti.
Linka pro hlášení zneužití účtu:
+420 224 346 392
Podvodné hovory (vishing)
Vishing, zkrácený výraz z "voice phishing", je forma kybernetického útoku, kdy se snaží získat citlivé informace pomocí telefonického hovoru. Vishing je technika sociálního inženýrství, prostřednictvím kterého se útočníci vydávají za důvěryhodné osoby nebo organizace, aby získali přístup k citlivým údajům, jako jsou hesla, platební karty, čísla sociálního pojištění a jiné informace. Útočníci manipulují oběti, aby jim sdělily svoje citlivé údaje prostřednictvím telefonu. Útočníci často využívají psychologický tlak, aby získali požadované informace od svých obětí. Útočníci si o oběti zpravidla vyhledají všechny dostupné informace, které najdou na internetu a ty následně využívají „v nátlakové hře“. Tím se snaží svým tvrzením dodat důvěryhodnost.
Trend nasvědčuje tomu, že nátlaková hra se změnila na manipulaci k určitému chování. Například útočník klienta kontaktuje s lákavou nabídkou investování. V první fázi útočník klienta manipuluje tak, že klient sám dobrovolně provede menší platbu. V další fázi může dojít k předání citlivých údajů či vmanipulování klienta do instalace softwaru pro vzdálený přístup. Klient je po celou dobu phishingu manipulovaný, aby si myslel, že banka a Policie je ta zlá a nemá s nimi spolupracovat.
Pokud máte podezření, že jste se stali obětí podvodu, hned nás kontaktujte.
Jak se před vishingem chránit?
- Banka ani policie po vás osobní údaje prostřednictvím telefonu nikdy chtít nebudou.
- Neposkytujte citlivé informace prostřednictvím telefonního hovoru. Pokud nejste stoprocentně přesvědčeni o identitě volající osoby nebo organizace, hovor ukončete a volajícímu řekněte, že zavoláte později. Případně zavolejte na oficiální kontakty dané společnosti. Na výzvy volajícího v žádném případě nesdělujete žádné hesla nebo přístupové údaje.
- Nevolejte zpět na číslo útočníka. Vždy si vyhledejte na oficiálních stránkách instituce telefonní číslo. Linka pro hlášení zneužití bankovního účtu od Fio banky je k dispozici nonstop na +420 224 346 392 .
- Nikdy nepřevádějte peníze ze svého bankovního účtu na jiný účet. Nikdy na žádost volajícího neprovádějte takové převody či platby. Fio banka od vás nikdy takové platby žádat nebude.